Gisteren op pad geweest om lpg in de jeep te laten bouwen. Dit gaat gebeuren in Son, dus op naar het zuiden. Na een kilometer of 20 begon de jeep te sputteren. Net alsof hij geen benzine had. Maar ja… net getankt dus dat kon het niet zijn. Contact gezocht met de jeep experts uit Waarder en misschien vapour lock of slecht werkende ontluchting van de tank. Rustig aan proberen door te rijden leek verstandig.
Zo gezegd zo gedaan. Lekker door kunnen rijden tot de lucht en daar ging het mis. Stotter uit en niet meer aan. Tja en nu even blijven proberen maar op een gegeven moment toch maar anwb gebeld.
Dat duur gelukkig altijd maar even, meer dan een uur. Dus ondertussen als een volleerd monteur maar op onderzoek uit. Even kijken. Stap 1, komt er benzine uit de tank. Check, slangetje los gehaald en ja duidelijk.
Stap 2, er zit onder de motorkap een soort reservoir waar ik benzine in zie.
Ondertussen weet ik dat dat het benzine filter is.
Komt er benzine bij de carburateur.
Slangetje los.. best even eng. Maar nee niet echt. Dus… analyse… dan moet het de pomp zijn. Op dat moment wordt je eigenlijk best trots. Ik begin het een heel klein beetje te snappen denk je dan.
Maar goed, hahahah, toevallig een benzine pomp bij me… dus wachten op de anwb is de enige optie.
De anwb gaat los, andere pomp erop. Carburateur uit elkaar. En op een gegeven moment go. Hij doet het. Jammer genoeg was het feest maar 3 km waar…. zelfde verhaal met afvoeren als resultaat.
.
Tja zoals ze zeggen… it it doesn’t kill you it makes you stronger. Geleerd hoe het benzine systeem in elkaar zit van tank naar carburateur. Wat een benzine filter is en waar de benzinepomp zit. Lessen om nooit meer te vergeten